Sunday 24 April 2011

titis air mata...



mereka sangat baik... x aku sangka jalan yang ku pilih ni..sebenarnyerr,,mengajar aku erti persahabatan.. sangat akrab...mungkin aku terlalu lemah untuk berdiri sendiri,,tapi kerane mereka walau aku jatuh terduduk sekalipun,,mereka terus mengendong ku,,berlari bersame.... aku,bukanlah si penyair yang bijak berkata2,,tapi ini adelah yang terpendam slame ini setelah setahun bersama... mereka sangat baik...waktu menangis,,pasti ade yang cuba untuk memujuk,,walaupun diriku waktu itu garang sperti singa...waktu aku ingin mengeluarkan kate2 kesat,,datangla mereka yang meminta aku supaya bertahan,,jangan di lontarkan perasaan marah itu, waktu aku betul2 di kesempitan,,datangla mereka memberi ruang untuk aku meneruskan perjalanan..diri ini,,kadang2 sperti di pijak oleh mereka yang tidak mengenal erti persahabatan..tapi apekan daya..aku hanya mampu tersenyum dan terdiam.....lalu menangis....






tak ku nafikan air mata ini sering mengalir kerana mereka......kerana mereka.... dan kerana mereka...... tak sanggup aku memutuskan persahabatan ini...kerana mereka... namun, jika mereka sebaliknya yang berputus asa..ingatla..ade lagi insan yang lebih susah dari kita... tetapi...kalau mereka terpakse memilih jalan yang lain...demi kebaikan...aku rela dengan takdir tuhan..mungkin perpisahan ini satu kebaikan untuk kita...mungkin setelah berpisah...haluan ita tidak lagi sama,,,, tapi hati kita yang dulunya pernah bersama... tetap akan aku ingati... tak ku sangka...jalan yang ku pilih ini..memberikan aku kebahagiaan dalam tangisan... dan seterusnye mungkin akan mampu membuat aku kembali tersenyum...
                                       

 terima kasih fida kerane jadi sahabat saye yang paling  memahami....sangat memahami..ketawa menangis,susah senang..kamu sentiase jadi teman hidup dunia dan akhirat saye,,,,terima kasih sebab jage saye kat sini... xpernah berkire atau mrajok walupun saye degil macam budak kecik...hati2 balik perlis..tanx sis....




terima kasih ain a.k.a ustazah,,sebab jadi kawan saye yang paling rapat...hanya kamu yang memahami bahse melaka saye...dan sudi jadi sayap kanan saye selama setahun..sorry selalu panggil kamu untuk bantu saye siapkan asgment......maafkan saye...tanx bagi pinjam camera..untuk asgment,,hati2 balik melaka nanti..ko sorang je...aku balik dulu... keje da tunggu..sorry yer..jgn nangis ea..



terima kasih ikin dan zila sebab jadi kawan baru saye.... sllu teman makan kat payung..n buat lawak yang......haram....terime kasih ikin sebab penah nangis mase sem1 dulu,,sebab kejutan yang saye buat..maaf ...saye x sengaje...hati2 balik kedah n perlis... jage diri...



terima kasih poi,azrul dan khai fixxx sebab jadi abang2 saye yang baik....kawan satu group yang sllu tunggu..setia tunggu..walaupun saye sllu bangon lambat...dan slalu wat lawak yang wat kamu semuer geram.. saye tahuu kamu semuer tak sampai hati nak marah.sllu jugak dengki korang..sbb da xtau nak buli sape..so buli la korang..sorry yer...korang da selamat pon tibe kluang,terengganu dan perak...semoga happy di samping keluarge.hope kite group sampai ke akhirnyer...insyaAllah kalau jumpe lagi..



terima kasih D,sebab jadi abe mat yang baik...sllu berade di studio,so xdelah seram sgt klu nak wat work...sllu belikan burger waktu lapau...sllu blanje air tin..sllu wat lawak x kire mase..sllu bagi pinjam gitar,.sllu jugak x tido malam sebab tunggu khai n fida abes wat keje... sorry sebab tak bagi abe mat tido..sorry sebab sllu degil..sorry yer...hati2 balik kelantan..



terima kasih adzan sebab sllu gado ngan khai...huhu,,boring.,xtau nak gado ngan sape lagi... hehe kalau gado ngan adzan...kompem adzan x lawan balik...then otometik khai menang..ngeee.. tanx yer sllu teman khai n fida kat studio.teman jalan kaki ke desa walaupun sampai jambatan tasek,,cukupla tu.nseb bek anjing x kejau.tanx sebab sllu bagi khai  peluang buli adzan..jgn nangis.. hati2 balik kelantan..



terima kasih hyzar,,sebab jadi ketua kelas yang baik.. tanx sebab sllu jugak buat lawak..dengki budak2 kat tandas..wat roti sardin... jadi chef bersame shasha,,,nanti da pandai men gitar,bley join memekak yer..huhu..


terima kasih pijaaa..sebab sllu datang bilik wat saye hepppyy..gelak2... jgn nangis yer..



terima kasih roomate ku laila...sangat baik dan lembut... tanx sebab slu kemas bilik.sllu wat semueeeer keje...sorry..khai x sempat..hhuhuhu sgt best berbilik dengan kamu sidang ni...tanx jugak sllu gelak2.hehe



dan kepada semuer kawan di USM..terutamanya kos sastera seni halus..tanx yer,,,jase kamu semuer yang baik  saye hargai...yang x elok...saye da maafkan..xpelah.. semuer itu dugaan..dan saye redha...

selamat tinggal USM sidang 2010/2011...


 tulisan yang sgt panjang....,,

5 comments:

  1. babai khai.. elok2 blik melake 2.. *nangesh*

    ReplyDelete
  2. hahaha... tnx 2 u too khai. elok2 blik melaka mlm satgi. jgn lupa aku cuti 4 bulan nti. aku cepuk ko kang klu sem dpn da buat2 xknal aku... hahaha... pape2, tnx 4 being my fren!

    ReplyDelete
  3. waaaaa~~~~ walopon name ite x mention kat sini.. tapi post ni amat sedih.. tambah2 lagunyer.... hu3.... T_T

    ReplyDelete
  4. huuuu~~ sob2,,, sedeh lak,,, thanx khai!

    ReplyDelete
  5. huhuh tanx semuer..memang nangis2 pon mase taipppp post ni...wuu(T_T)

    ReplyDelete